..Ahlan Wa Sahlan..

Monday, June 9, 2014

Rindu lagi..

Bismillahirrahmanirrahim..


Allahu...tiba-tiba rindu itu datang lagi..rindu arwah nenek..


Dia yang membesarkan aku setelah pemergian ibu,

Dia yang mengajarku mengenal alquran,

Dia juga yang mencubitku bila aku malas belajar mengaji,

Dia yang memulas jariku bila malas bangun awal pagi,

Dia yang menjagaku semasa aku sakit,

Dialah yang menjadi pengganti ibu buat aku..


Kini sudah 10 hari nenek telah pergi, sakit terasa dada ini menahan tangis kerana teringat pesan rasul melarang meratapi mayat ketika itu. Kini airmata itu sudah tidak mampu dibendung dek kerana rindu yang teramat pada nenek. Biar saja aku menangis bagaikan kanak-kanak yang kehilangan ibu, kerna aku juga telah kehilangan ibu ke-dua yang menyayangiku tanpa batas sedang aku tidak sempat membalasnya sediktpun. Semoga Allah meluaskan dan melapangkan kubur nenek..moga nenek tenang di sana. amin..



No comments: