..Ahlan Wa Sahlan..

Tuesday, August 24, 2010

..Bunga-bunga Cinta..

                 
Bismillahirahmanirrahim..

Disuatu petang yang indah..aku cuba mencari ketenangan..macam biasalah bila midsem exam dah semakin hampir..dgn masa berlangsungnya event tu jatuh pada hari yang berturut-turut..
otakku sudah mula memberat dan mengelegak *bahasa hiperbolanya*..huhuhu..

so , as usual..aku akan mulalah menjalankan hobiku yg sering ku lakukan utk mengelakkan diri ini  diserang penyakit "stress" ..
ni lah hobi aku..duduk sendiri2 sambil melihat pemandangan indah ciptaan Allah swt sambil makan2..

memandangkan bulan ni bulan posa ..so makan angin je la aku nampaknya..xp disebabkan pemandangan yg aku nak tgk ni jauh nun disana..terpaksalah aku tgk kat internet je..wlupun x LIVE xp kepuasan dapat gak aku rasa..hihihi..petang nie aku teringin nak tgk bunga-bunga cintaku..so..mari ikut aku jalan-jalan kat alam maya nie..



                                       
                                                                      bunga kat jepun


                 
                                  yang ni bunga kat Switzerland



                        
 yang ni plak kat jepun jg..cantikkan??

                                                    
  ni kat Australia


                                    




                                     


                                                                                   
                 
                                    
yang ni plak bunga kat Korea

lastly, bunga feveretku..whiteROSes and Sakura Flower


        

       

"Kami akan perlihatkan kepada mereka tanda-tanda kekuasaan Kami di merata-rata tempat (dalam alam yang terbentang luas ini) dan pada diri mereka sendiri, sehingga ternyata jelas kepada mereka bahawa Al-Quran adalah benar. Belumkah ternyata kepada mereka kebenaran itu dan belumkah cukup (bagi mereka) bahawa Tuhanmu mengetahui dan menyaksikan tiap-tiap sesuatu? Ingatlah! Sesungguhnya mereka (yang kufur ingkar) sentiasa berada di dalam keadaan syak (ragu-ragu) tentang pertemuan dengan Tuhan mereka. Ingatlah! Sesungguhnya Allah Maha Meliputi pengetahuanNya akan tiap-tiap sesuatu." (Fussilat: 53-54)

Alhamdulillah..selesai aktiviti bersiar-siar..sejuk mata memandang ,hati makin terasa tenang...
it's time to study!!!Yeah, Jihad!!

5 comments:

nurr kasih said...

salam nisa,
Subhanallah..cantiknya bunga-bunga ciptaan Allah. Dapat lihat secara maya pun sgt cantik, apalagi klu btl2 di dpn mata :). suke ^_^..

Akk doakan dapat menjawab exam dgn baik. Ameen.

nisa90 said...

wslm kak..

sangat cantik kan..sy suka sangat ia sungguh menenangkan hati yang gundah ..

makasih kak doanya..may Allah bless u..

syauqahwardah1209 said...

salam nisa.. :)

subhanallah.. indahnya ciptaan Allah..

lihat sekeliling... buka mata, buka akal, buka minda, buka hati & kita akan takjub melihat kekuasaan Allah yg Maha Sempurna.. :)


p/s: fav flower akk pun sakura.. :) + red roses.. :)

nisa said...

kak safiku sayang..

betul tu kak..tersangatlah Sempurna..

scra kebetulan lagi fav bunga kita sama..xsangka..bestnya..

moga kita mendpt kberktn dan keampunan di bulan barakah ini :)

nisa said...

kak safiku sayang..

betul tu kak..tersangatlah Sempurna..

scra kebetulan lagi fav bunga kita sama..xsangka..bestnya..

moga kita mendpt kberktn dan keampunan di bulan barakah ini :)