..Ahlan Wa Sahlan..

Wednesday, June 18, 2014

Truth or Dare's Game

Bismillahirrahmanirrahim...

Truth or Dare's Game. ๐Ÿ’€

Cara permainan : 
1. Pemain akan duduk dalam bulatan.
2. Dengan menggunakan botol, salah seorang akan putar botol tersebut.
3. Sesiap yang berada tepat botol berhenti berputar kena memilih truth or dare. 
4. Kalau kita pilih truth so, anything yang pemain lain tanya kita kena jawab sejujurnya (so this game really need us to be sporting- paling best bila buat dgn sahabat karib)
5. Sebaliknya, kalau pilih dare kita kena buat apapun arahan yang diberikan dari pemain lain. 



Setiap kali giliran antara kami kena, memang bingung utk memilih.. 

Kalau pilih dare bole jadi kwn2 suruh buat benda yg pelik dan "gila2" di pagi buta tu! Kalau pilih truth mmg abis terbongkar rahsia yg disimpan. 

Masa ni dasyat gila hingga tahap kelajuan jantung da tahap maksimum mcm nak terkeluar sejuk gila tangan hahaah . ๐Ÿ˜‚ sbb kami dah terlalu lama tak jumpa so sangat interesting walaupun pada mulanya hanya saja-saja. 

Actually, masa main ni saya berpeluang jumpa dengan sahabt saya masa sweet 15 dulu, hampir sembilan tahun tak jumpa, so kami decide untuk pi tepi pantai. Bila terasa macam tak tahu nak sembang apa, dengan yang lain asyik bermain phone so saya cadang untuk main satu game, masa tulah sorang sahabat saya ni cadang game Truth or Dare ni. 

Pada saya game ni memang sangat untuk menghilangkan kejanggalan saat kita dah lama tak jumpa dengan seseorang tu. Yalah, tak banyak benda yang kita tahu dan kita tak tahu nak tanya apa. So its helpful. 

Tapi ada benda yang kena ingat masa main game ni, jangan pernah reveal dosa atau aib kita tau. Yang ni kena jaga. ๐Ÿ˜Š

Bila terfikir balik sedangkan dengan manusia, saat kita reveal our secret kita dah takut, cemas semacam..

Macamna plak nanti di akhirat saat Allah membongkar segala kelakuan kita di depan manusia?? Semuanya terpapar di skrin Allah swt...Allahu... Pastinya ia sangat2 dasyat. Nauzubillah.. Game yg pasti x dapat saya lupakan. Muhasabah diri. 

No comments: